Despre protest

Simt nevoia sa spun si eu cateva cuvinte referitoare la protestul din urma cu cateva zile. Chiar daca au fost cateva voci care l-au contestat, eu cred ca initiativa lui Andrei merita toate aplauzele si toata recunostinta noastra. Nu e usor deloc sa pui in miscare un astfel de proiect si imi pare bine ca s-a putut realiza impreuna cu ajutorul lui Zoso, Andrei Maxim si alti bloggeri care au fost cu initiativa. Chiar m-a cuprins un sentiment de bucurie atunci cand am citit protestul. Mi-am zis ca in sfarsit ceva se misca in tara asta. E gresit sa credem ca protestul inseamna putin. Inseamna enorm de mult. In primul rand sa nu uitam ca si astazi, la 17 ani de la caderea comunismului, mai sunt tineri care afirma ca era mai bine atunci ca acum. Eu am auzit spunand asa ceva tinerii din Romania, nu vorbesc de oameni care au 40, 50 de ani. Raman si acum socat cand aud asemenea aberatii. Nu pot sa nu imi aduc aminte de profesoara mea de istorie din clasele 5-8 care avea o deosebita placere sa ne aminteasca despre „greselile si gafele monarhiei”, dar niciodata nu amintea de crimele comunismului. Doamna profesoara, Regele mai gresea ca era si el om, dar nu lua vieti asemenea comunismului. Eu as propune o campanie de glorificare a monarhiei din care romanul sa afle in ce stare economica si culturala se afla Romania pana la venirea comunismului. Datorita monarhiei Bucurestiul din 1914 era o metropola in comparatie cu Roma, care era un targ pe langa Bucurestiul acelor vremuri. Sa comparam Roma de azi cu Bucurestiul din 2007. Situatia e inversa. Datorita cui? Datorita comunismului. Nu vreau sa mai amintesc acum de situatia in care se afla Biserica in perioada comunismului. Au fost, din pacate, si cativa inconstienti de WC care au modificat textul protestului. Nu merita nici macar un cuvant acesti oameni.

Nu vreau decat sa imi manifest bucuria de a fi avut ocazia sa postez acest protest vazut in jur de 3000-4000 de oameni. Daca cineva va spune ca protestul a fost inutil, atunci sa se gandeasca ca macar un singur om daca a fost miscat pentru cateva secunde de ceea ce scria, este destul. Acel singur om conteaza. Acel om poate schimba mai multi oameni. Dar sunt sigur ca nu este vorba doar de un singur om.

Un răspuns la „Despre protest

  1. Felicitari pentru mutare. Ma bate si pe mine un gand sa trec pe wordpress. Te astept pe la mine ().
    Cand intri pe messenger, da’mi un buzz, ca vreau neaparat sa vorbim.

Lasă un răspuns

