Hai sa te vad cum raspunzi la asta

Gandirea decide asupra existentei sau existenta decide asupra gandirii? Gandesc, deci exist sau exist, deci gandesc? Hai, curaj!

12 răspunsuri la „Hai sa te vad cum raspunzi la asta

  1. ”Cogito,ergo sum”sau ”Je pense,donc Je suis”-Rene Descartes.
    Cuget,deci exist,gandesc,deci,exist dar depinde existenta mea de gandurile pe care le am,daca am ganduri bune se vede in existenta mea,gandurile mele formeaza existenta mea si cum ma raportez la ele. daca gandurile tale sunt parsive,existenta ta nu poate fi altfel.

  2. Intre gandire si existenta este intotdeauna un raport. Uneori este de opozanta. Alteori de simbioza.
    Aici se pot analiza si abera pe ambele variante. As putea scrie 3 zile. Dar concluzia asta este : depinde de zi , depinde de starea de spirit .Nu intotdeauna supunem existeanta gandirii sau invers . Depinde de zi….
    Asadar , pot fi in opozanta sau in simbioza.

  3. si apropo , dak tot esti asa bazat , zi si tu PAREREA TA , ca doar nu tee crezi aici Stapan iar noi oile tale sa te ascultam la ce subiect visezi tu noaptea si noi sa ne stoarcem creierii ziua.
    Mai indicata era parerea TA si apoi noi (oile) comentam parerea ta si ne expuneam si pe a noastra….
    Stapanuleeeeeeeeeee

  4. Si apropo Andreea , NU INTOTDEAUNA GANDURILE FORMEAZA EXISTENTA . Uneori ai nevoie de o existenta fara ratiune deplina. Dar sa nu faci exces.
    IO CRED K PREA TRECI TOTUL PRIN FILTRUL RATIUNII.
    ZI SI MIE CARE ESTE ULTIMA FAPTA MAI NEBUNATIK PE CARE AI FACUT-O????
    P.S. LOVE Y
    si sper k stii de gluma

  5. Unul din cei multi: din pacate pentru tine EU aici sunt STAPAN 🙂 E blogul meu, nu?
    Eu poate ca nu am ce raspuns sa dau la intrebarea asta… 🙂 Sau poate ca pun accent mai mult pe existenta decat pe gandire…

    Adica gandesc ceea ce gandesc pentru ca sunt ceea ce sunt, nu?
    Si ce sunt? In primul rand sunt om. Cred ca Andrei m-a intuit. 🙂 Gandirea pune accent pe autonomia omului, pe individ. Existenta pune accent pe personalitatea oamenilor priviti ca comuniune. Sau mai bine zis co-existenta oamenilor: un „eu” si un „tu” personal care se misca spre un „eu” extatic si un „Tu” la fel de Personal. 🙂 „Eu sunt Cel ce sunt” ii zice Dumnezeu lui Moise, nu? Nu zice „Eu sunt cel ce gandesc”. 🙂 O zi buna!!!!!!!

  6. Gandirea decide asupra existentei. Sunt de acord mai putin cu a doua varianta expusa de tine (desi daca m-as gandi mai bine, cred ca s-ar mai gasi vreo 3-4 variante)

  7. Mi-ar fi greu sa gandesc fara sa exist.Mi-ar fi greu si sa exist fara sa gandesc.pe de alta parte, daca nu as exista cum as putea gandi?

    stii ceva Stapane? habar n-am.

Lasă un răspuns

