L-am intalnit pe Socrate

Hei, Socrate n-a murit! L-am intalnit ieri dimineata intr-o carte. Geniul lui Socrate nu e unul al bibliotecilor citite. Universalitatea nu se atinge prin masochismul claustrarii in biblioteci. Am ajuns civilizatia cartilor citite fara sa stim nimic. Nu mai suntem contemporani nici macar cu timpul nostru. In schimb Socrate e contemporan cu universalitatea, cu Alfa si Omega, cu Unul si Universul. Citesti un Dialog in care apare el si il vezi langa tine cum priveste cu mila Civilizatia Dezaxata pe care am format-o si la ale carei funeralii aducem in semn de protest cate o floare de bucurie a unui ultim ras. Nimic nu ne multumeste pentru ca numai nimicul a ramas in noi. Revendicam atatea drepturi pentru ca nu mai avem in noi nici cel mai mic sambure al Dreptatii. Drama noastra e ca pe zi ce trece devenim anistorici atata vreme cat osmoza ontica a Timpului cel mai presus de timp e pentru noi imposibil de realizat: prezentul e un ras dezaxat, trecutul nu mai exista, iar viitorul nu va mai fi. Vom iesi din istorie ca sa se implineasca „ratacirea cea mai de pe urma”.

Doar Socrate va ramane vesnic om privind la noi cu mila si spunand: „De ce razi, Polos? Nu cumva este un nou mod de respingere a adversarului, sa razi de ce spune el, fara sa-i aduci nici o dovada?”

Un răspuns la „L-am intalnit pe Socrate

  1. Am ajuns intamplator aici, cautandu-l pe Socrate. Ma bucura ce am citit. Scriam si eu candva despre Socrate, asa cum il simt, la nivelul emotionalului.

Lasă un răspuns

