Fost-am prin Ruse

Intr-o dimineata insorita m-am trezit cu un chef de baut o bere in Ruse. Am sunat doi baieti si o fata, am pus bani de gaz si am plecat. Pe la jumatatea drumului mi-am dat seama ca nu am cartea de identitate la mine. Asa ca a trebuit sa ne intoarcem din drum ca sa putem trece la bulgari. In cateva ore am ajuns si in Bulgaria. Au o limba ciudata oamenii astia. Iar in tot orasul nu am vazut un indicator in engleza. Peste tot numai slava, semne ciudate. Insa nu e un oras in care sa te ratacesti. Pur si simplu vorbesti prin semne ca maimutele. Se intelege. Bine ca nu sunt extraterestrii. De ceva engleza nu s-a pomenit pe acele meleaguri. Aveam la noi numai lei. Leva, nema. M-a uimit un lucru: la ei se poate cumpara si cu euro. La noi nu merge. De ce? Nu stiu de ce. Asa e la ei. Cu 100 mii lei schimbati in leva iti iei 20 de mici. Nu le am cu matematica si nu stiu cat face un mic. Calculati voi.

Mi-a placut centrul orasului. Fete frumoase si cladiri impozante. Arhitectura vrea sa iti spuna ca pe acolo au trecut si rusii candva. Contrastele parca sunt mai accentuate la ei. Am vazut prea multe Lazi si Trabanturi pe langa BMW-uri si Audi; cersetori langa magazine de lux. Au aceleasi obsesii ca si noi: telefoanele mobile, decapotabilele si motoarele. In rest, nu e mare diferenta fata de Romania. Si inca ceva: nici ei nu au locuri de parcare si nu folosesc bicicleta. Doar stau in Balcani…

La intoarcere am ascultat Alan Jackson – Drive. Merge atunci cand esti in masina. Mai ales atunci cand esti tanar si mai ai timp sa faci ordine prin sentimente. Nici vorba sa cada soarele in 2007. Aici se poate asculta Alan Jackson – Drive.

Lasă un răspuns

