La taclale cu Silviu Man

Intr-o zi din saptamana asta torida m-am intalnit cu Silviu Man in Pitesti. Am mers intr-o ceainarie, un fel de Carturesti de Pitesti, si am ramas suspendati in timp vreo sase ore. Mi-a recomandat pe Alain Besancon si pe Revel. Besancon e mai aproape de crestinism, Revel e mai strain. Bun! Am vorbit despre comunism, sfinti, tristete. La tristete e mai greu. Tristetea metafizica a omului de dupa secolul XVII s-ar putea sa difere de cea a omului de dinainte de secolul XVII. Desi si in antichitate aporiile duceau la sinucidere. Asta e! Unii vor cu orice pret sa moara pe targa gandirii lor; altii nu vor sa moara pe nicio targa. Am mai vorbit despre Dan Puric, actorie si arta, regizori si… lipsa de vocatie. Mi-a placut foarte mult sintagma curva virgina. Venise vorba de unele fete. Apoi am ajuns cu discutia pe la diferenta dintre predestinatie si prestiinta lui Dumnezeu. Adica Dumnezeu prestie, dar nu predetermina. In final m-am facut si cu poze. Le-am pus aici. Sunt in alb-negru. Data viitoare vom face mai multe. 🙂

7 răspunsuri la „La taclale cu Silviu Man

  1. yes, am ajuns celebru – sunt pe blogu’ lu Catrinoiu!! :))

    … cu amendamentul ca sintagma oximoronica de mai sus nu-mi apartine mie, ci altui amator de revel-besanconisme, observ ca discutia noastra fuse, ca sa zic asa, vag postmoderna 😉

  2. Da. Sintagmele oximoronice sunt mereu revelatoare. 🙂 E bine ca a fost totusi vag postmoderna si nu doar postmoderna. Cu toata parerea de rau, nu pot inca sa ma comport cu adevarat antic si vechi. E o boala si asta…… 🙂

  3. E o intrebare de curiozitate:la care gen de fete faceti referire?Sunt curioasa ptr ca in ultima vreme am observat o perceptie care de multe ori mie mi se pare deformata, a femeilor de catre barbati si a barbatilor de catre femei.Sau cel putin asa mi se pare, ptr ca de multe ori eu si cei din jur ne uitam la aceeasi oameni si vedem lucruri foarte diferite.Sau mai rau de atat:incerc sa fac ceva si lumea din jur intelege cu totul altceva.Si legat de cuvantul „curva”, din punctul meu de vedere sensul lui a devenit destul de ambiguu.Ptr ca l-am auzit destul de des la adresa unor femei care aveau o parere, sau aunor femei care dadeau din coate ca sa iasa in fata, sau a unor femei care isi permiteau o anume librtate in dezacord cu cutumele generale.Oricum eu in acest moment realmente nu mai stiu in ce context ar fi OK sa folosesc acest cuvant sau daca acest cuvant are relmente un continut care sa nu se bazeze doar pe frustrarile unora si pe dubla masura aplicata fata de femei si barbati.Asa ca ma abtin.

  4. O, da! discutiile cu Silviu sunt intotdeauna mult prea scurte ca timp si foarte pline ca intelesuri… daca ati mai vorbit si despre Puric..te invidiez!!

  5. hai ca ma facusi sa rosesc. brava, norisoare, cu Ilie m-am intalnit de doua ori pana acu’, pe cand tu cred ca te-ai cam saturat (sau asa ar fi normal!) 🙂

  6. Olivia, sincer sa fiu, m-am saturat sa aud sofismul asta: „ne uitam la aceeasi oameni si vedem lucruri foarte diferite” sau „toti ne uitam la un lucru si vedem cu totii altceva” sau „omul e masura tuturor lucrurilor”. Daca ma uit la un pix albastru si spun ca el e albastru, inseamna ca toti il vedem ca fiind albastru, iar daca unul il vede ca fiind alb, atunci e prost. Ambiguitatea unui cuvant nu elimina sensul lui unitar, indiferent ca se refera la interioritatea (sufletul) sau la exterioritatea (trupul) unui om. Altminteri nu stim ce sa mai credem, devenim confuzi si nu mai vedem nici un sens al cuvintelor.

    norisor: noi despre Puric vorbim mai mereu 🙂

  7. Ilie, Ilie, esti dăştept, cu multă glagore, simţesc rafinament, si clar îţi place cartea. Dacă-i aşa, n-ar strica şi o leacă de înţelepciune?! Înţelepţii ştiu a fi îngăduitori cu aplecările celorlalţi. Dacă pixu’ albastru e vazut de altcineva alb, da-i voie să-şi manifeste imaginaţia, închipuiala, nu-l trece la răboj. Ia-l pe după umeri şi-i dă lămurire ce şi cum. Iţi va mulţămi, nu te va boscorodi ca -i dai cu agerimea peste nas. Va desluşi la rându-i cat e de albastru!
    Cuvintele, sintagmele,definiţiile, silogismele sunt deopotriva clare şi confuze, depandă cine citeşte. Tu fii exigent şi îngaduitor în acceaşi masură. N-o să-ţi pară rău. Parol.
    Altminteri, imi place glagorea ta
    cu stima, Svetlana

Lasă un răspuns

