„Teologia” feminista

Conferinta despre „Maria Magdalena – eroina gnostica”. Tinuta de Cristian Badilita. Cateva idei.

 

  • In romanul lui Dan Brown, Codul lui Da Vinci, se reactiveaza gnosticismul printr-o interpretare „teologico”-feminista a datelor Scripturii.

  • Sfintii Apostoli Petru si Andrei sunt in contradictie permanenta cu Maria Magdalena. Sunt misogini.

  • Evanghelia lui Filip (evanghelie gnostica): „Domnul o iubea pe Maria Magdalena si o saruta pe gura. Ceilalti ucenici vazand, au intrebat: de ce o iubesti pe ea mai mult decat pe noi?”

  • Eroarea feministelor: dau o conotatie erotica unui sarut mistic dintre maestru si discipol. Se cade intr-un reductionism erotic, specific zilelor noastre.

  • Solutia „teologiei” feministe nu depaseste stadiul ipotezei.

  • „Teologii” feministi (aflu ca in Occident Universitatile sunt impanzite de „teologi” feministi”) sustin ca autorul Evangheliei a patra nu e Sfantul Ioan, ci Maria Magdalena, Evanghelia apartinand grupului ioanic: „Grupul ioanic era sub conducerea Mariei Magdalena”. Grupul ioanic s-a format prin anii 80-90.

  • Comunitatea ioanica se destrama din cauza disputelor hristologice, datorita numarului mare de membrii asimilati de Biserica institutionalizata, si falsifica numele Mariei Magdalena din Evanghelia a patra cu cuvintele „ucenicul pe care Iisus il iubea” sau „ucenicul iubit”.

  • Maria Magdalena devine victima misoginilor din Biserica.

  • Mesajul victimelor s-a pastrat in gnosticism.

  • Prejudecatile feministe sunt simptomele unui atac asupra traditiei.

P.S. Conferinta a tinut trei ore. A fost mai intai o expunere a traditiei crestine, plecand de la proloage. Apoi s-a ajuns la „argumentele” neo-gnostice pe care le-am enumerat mai sus. Ceea ce m-a indignat a fost obtuzitatea a 99% dintre studenti in ceea ce priveste reticenta de a da un raspuns rational si stiintific unor provocari contemporane. Majoritatea au inteles gresit ceea ce Cristian Badilita a vrut sa spuna. Exista in Biserica Ortodoxa Romana un refuz de a dialoga ce pleaca de la o intelege proasta a dialogului. Unii cred ca a dialoga inseamna a adera. Imi pare rau ca trebuie sa o spun, dar avem o tafna balcanica din care credem ca se legitimizeaza totul; in adevar, pierdem multe. A dialoga inseamna a incerca sa pui in lumina adevarul prin argumentare. Cine nu e capabil de dialog inseamna ca nu are argumente rationale. „Nu poti sa vii si sa vorbesti despre asa ceva” – e aberatia pe care o aud la majoritatea studentilor. Domnilor, atunci eu zic sa ne retragem in grota si sa ne scarpinam in cap!

 

In ceea ce priveste feminismul, e pacat ca informatiile sunt stocate eronat printr-o patima ideologica. Degeaba stii multe daca ai o hermeneutica gresita si falsifici realitatea. E ceea ce Dostoievski numea „falsa stiinta, cel mai mare flagel al omenirii, mai mare decat ciuma si molima”.

5 responses to “„Teologia” feminista

  1. Draga Ilie,

    n-am priceput o chestie. Conform lui Badilita, a patra Evanghelie este chiar opera Mariei Magdalena, sau asta ar fi o idee pescuita din Vest si cu care el nu e de acord? E nitel confuz punctul asta pentru mine…

  2. Cat despre sarutul pe gura, da, este un mijloc de transmitere a influentei spirituale, chiar si atunci cand scopul e erotic. Cei ce-si amesteca respiratiile devin una (acum, e treaba lor daca asta-i duce spre Cer sau in mocirla, dar realiteatea e asta).

    Imi amintesc ca la o sesiune de comunicari, o fatuca, pornind de la sarutul suveranului acordat vasalului sau (pe gura, in ceremonia de recunoastere), conchidea ca in Evul Mediu homosexualitatea intre cavaleri era moneda curenta. Ce-am mai tocat-o🙂

  3. Radu, Badilita a prezentat doar punctul de vedere al feministelor. A patra Evanghelia NU e opera Mariei Magdalena. El nu e de acord cu punctele de mai sus. Ce rost sau ce interes aveau apostolii si evanghelistii sa inlature pe adevaratul autor al evangheliei a patra, in cazul in care ar fi scris-o Maria Magdalena. Sunt presupuneri si ipoteze lipsite de stiintificitate.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s