Adio vicii

Anul 2007 a fost anul eliberarii de vicii.

Tigari. M-am lasat de fumat in 2007. Pe 25 iulie 2007, seara, am fumat ultima tigara din ultimul pachet Pall Mall cumparat. In Eforie Nord la un gratar. M-am apucat de fumat dintr-o tampenie in clasa a 10-a. In clasa a 10-a fumam cate o tigara la 2-3 saptamani, ocazional. In clasa a 11-a mi-am cumparat primul pachet de tigari. Un Lucky Strike Light. Tineam din el cam doua saptamani. Din clasa a 12-a fumam un pachet de tigari pe zi. Eram ca o locomotiva. Disparusera toate moliile din sifonier si toti tantarii se izbeau de pereti de ciuda. Cand ma duceam pe la tara prin vacante, cainele incepea sa stranute atunci cand puneam mana pe el.

Am fumat un pachet de tigari pe zi pana in anul doi de facultate. Apoi am inceput sa le raresc pana cand am ajuns la un pachet pe saptamana. Prin anul trei de facultate fumam o saptamana da una nu. E greu sa te lasi definitiv de prima data. Si asa m-am lasat definitiv si din 25 iulie 2007 nu mai fumez deloc.

Fotbal. Din clasa a 9-a am inceput sa tin cu Dinamo. Urmaream toate meciurile din sezon, ma ofticam vara ca nu intrau in Uefa sau Liga Campionilor. Sufeream enorm. Uram Steaua, uram pe MM Stoica, uram pe Radoi. Citeam Gazeta Sporturilor in fiecare zi. Urmaream toate meciurile nationalei si cele din Liga Campionilor. Barcelona, echipa mea de suflet inca din clasa a 6-a. Pana cand a inceput sa ma enerveze limbajul ingust si fraza repetativa a fotbalistilor si a comentatorilor. Eram microbist inrait.

Si am ajuns in prezent sa nu ma mai intereseze deloc fotbalul. Nu am mai citit Gazeta Sporturilor din septembrie 2007 si tot de atunci nu am mai vazut un meci de fotbal. Pierdere de vreme sa stai sa privesti cum alearga aia pe teren dupa o minge. In plus, toti fanaticii stau pe stadioane batandu-se mai rau decat la Rovine si neispraviti spun ca icoanele din scoli indoctrineaza. Se baga o gramada de bani in fotbal cand ar putea sa se bage in scoli private, ca tot ducem lipsa de asa ceva. N-are sens, mi-am spus! Mi-e sila de fenomenul de imbecilizare si fanatism numit nevinovat – fotbal. A murit sportul! A murit omul! Pe stadioane se predica fanatismul, anarhismul si totalitarismul. Peste tot in lume.

Televizor. La televizor nu m-am mai uitat din primavara anului 2007. Ma mai uit doar la unele emisiuni, dezbateri culturale sau politice de pe Realitatea TV. Dar foarte rar. Cam o data la 3-4 luni. Ajunge. De filme, stiri de la ora 5 sau divertisment… nu mai spun nimic. N-are sens. A murit omul!

Internet. Pe internet stau doar trei zile din sapte: vineri, sambata si duminica. Citesc Cotidianul, Ziua, Evenimentul Zilei, cateva bloguri bune si cateva situri din SUA. Politica, teologie, analize, comentarii. Mai mult n-are sens.

Sunt lucruri mult mai importante de facut. Sunt carti bune, fete frumoase, natura verde, cer albastru, singuratate meditativa, idei vitale.

Adio vicii!

10 răspunsuri la „Adio vicii

  1. Măi Ilie, unde este acel fotbal de odinioară, minunat prin inteligenţa lui şi pe care, privindu-l, simţeai că te îmbogăteşte prin naturaleţea şi fair play-ul său?

    Peisajul autohton fotbalistic este o mocirlă mizerabilă. Nici măcar nu pot zice “cu câteva excepţii”. Dar dincolo, la ei, ca să zic aşa, un Camp Nou cu o Barcelona în zi bună chiar este (încă) o plăcere…

    Perfect de acord cu ultima frază, cu menţiunea că ai uitat vinul, componentă esenţială la un moment dat. 🙂

  2. Nu mai e acel fotbal. Da, la ei e ceva mai bine, dar nu peste tot. In Anglia sau Italia e acelasi fanatism. Cel mai mult mi-a placut Campionatul Mondial din 1994. Atunci m-am simtit cel mai bine. In rest, nimic. Vinuuuuul, da, e mai bun decat berea.

    Betia nu m-a atras niciodata. 🙂

Lasă un răspuns

