Secretele istoriei recente. De vorba cu un fost ofiter de securitate

In vara asta insa, intr-o seara sufocant de calduroasa, pe cand „mister” venise din oras si era putin baut, am intrat in vorba. Avea chef de vorba, dar in acelasi timp era precaut. A inceput sa imi povesteasca despre viata lui, despre cat de mult a muncit, despre ce a facut. Mi-a spus ca a lucrat ca ofiter pe vremea lui Ceausescu. Cand am auzit, mi s-a deschis apetitul pentru discutie.

A muncit mult. Era trimis in „misiune” cu colegii noaptea, indiferent de anotimp, mergand pe jos zeci de kilometri pe camp. In 1968, cand rusii au invadat Cehoslovacia si au aterizat la Fetesti ca sa se alimenteze, a fost acolo.

Despre revolutie spune ca totul a fost aranjat. Inainte de revolutie cu o luna, pe la inceputul lui noiembrie, primise un bilet cu permis pentru toate mijloacele de transport, de la avion si tren pana la autobuz. Primisese ordine sa se prezinte in cel mai scurt timp in Bucuresti, atunci cand va fi anuntat. Asemenea bilete primisesera toti oamenii din politie si armata. Pe 25 decembrie e anuntat sa se fie in Bucuresti in doua zile, dar de frica nu se duce. Sta cu damigeana de vin in fata televizorului si se ingrozeste. Era fericit ca nu s-a dus in Bucuresti sa moara pe acolo.

Cam atat. La anul am sa-l scotocesc si mai mult. Inca nu mi-a spus tot.

P.S. Omul cu care am vorbit vine in fiecare vara in gazda la bunicii mei din Eforie Nord de vreo 4 ani. Insa numai in vara asta am avut ocazia sa vorbim.

Ce pacat ca Iliescu a facut din revolta anti-comunista o revolutie multiculturalista si oligarhica de relativizare a culturii:

Votul uninominal din noiembrie ar trebui sa puna capat oligarhiei PSD, PNL, PC (numai partid conservator nu e asta!!!), UDMR, PRM.

One response to “Secretele istoriei recente. De vorba cu un fost ofiter de securitate

  1. daca mai ai ocazia….intreaba-l de ce nu au atacat rusii Romania in 1968 in drumul lor catre cehoslovacia si nici la intoarcere.daca va vrea sa vb cu tine vei ramane cutremurat! ceausescu vroia sa faca din romania o a 2-a elvetie insa pentru asta ii erau necesare arme de razboi avansate k doar tunuri si infanterie vazusera toti!

Lasă un răspuns

