Pot sa nu fiu de acord cu politica lui Andrei Plesu?

Din pacate, in Romania s-a cimentat opinia generala ca daca nu esti de acord cu inclinatiile politice ale grupului Patapievici-Plesu-Liiceanu-Tismaneanu, atunci esti fie de stanga, fie legionar / fascist / ultranationalist. Cum nu sunt nici de stanga, nici legionar / fascist / ultranationalist, cred ca sunt pe deplin liber daca nu voi mai fi deloc de acord cu inclinatiile politice ale grupului elitist, mai ales acum cand elita se multumeste iarasi, pentru a nu stiu cata oara dupa 1989,  sa stea in casa cu licheaua pe care o critica.

Doamne fereste, nu contest pe nimeni la capitolul „cultura”, eu insumi fiind un neica-nimeni in comparatie cu „intelectualul de elita” din Romania, insa m-am saturat sa vad ca de 20 de ani, atunci cand „dreapta” politica se impiedica, sa se indemne tot la prudenta si moderatie. Putem sa preferam „lupta dreapta” fara sa insultam pe nimeni si daca am refuza categoric o alianta cu lichelele din PSD. Prudenta si moderatie – acestea sunt cuvintele care au distrus aparitia unei drepte conservatoare in Romania ultimilor 20 de ani. In ultimii 20 de ani s-a demonstrat ca moderatia este cultura esecului pe care a pedalat „elita intelectuala” pentru a de-construi o dreapta conservatoare. Prea i-a fost frica de trecut elitei si nu a indraznit deloc fata de viitor; a preferat doar sa tina in sah prezentul maladiv fara sa ii dea mat si sa-l vindece. Prea s-a perindat elita pe la CNSAS si nu am vazut niciun tortionar comunist pedepsit pentru crimele sale, nu am vazut niciun ierarh caterisit cu mila crestina pentru ca a fost informator la securitate. S-a invocat prea mult fundamentalismul ortodox, legionarismul, pentru ca apoi sa se motiveze moderatia cu Uniunea Europeana si globalizarea atunci cand nu era cazul.

Daca suntem de acord cu totii ca tineretul roman, sau modern in general, se afla in criza, atunci solutia nu e moderatia, ci radicalitatea. Se da iarasi vina pe popor pentru rezultatul alegerilor, insa acest popor a vrut multe in 1989-1990, poate prea multe, si nu l-a bagat nimeni in seama. Acest popor a vrut monarhie dupa ’89 si i s-a dat neocomunism globalizat; acest popor a vrut inlocuirea ierarhilor comunisti din BOR cu marile personalitati monahale izolate in manastiri sau inchisori si i s-a dat ecumenism a la Paris; acest popor a vrut intelectuali care sa nu-i batjocoreasca sentimentul national si i s-a dat „intelectuali de elita” acizi la caracterul national. Mereu i-a fost frica sa fie radical intelectualului de elita din Romania. Nu ma refer la radicalism in sens violent, Doamne fereste, ci in sens de normalitate palpabila. E normal sa nu relativizez dogma crestina in comparatie cu alta religie pentru sunt radical; e normal sa am certitudinea nationalitatii mele si sa nu relativizez conservatorismul intelectualului roman de pana in comunism pentru ca sunt radical. „Intelectualul de elita” nu poate pretinde ca e un aristocrat al spiritului deoarece un aristocrat al spiritului e un radical, nu un moderat. E ceva rau in asta? E ceva rau in normalitate?

Probabil va asteptati ca tortionarii comunisti sa mai fie pedepsiti. Probabil va asteptati ca oligarhii sa dea socoteala. Probabil vreti o Justitie in Romania sau in lume. Probabil…

„Să nu abuzăm de radicalitate”, spune Plesu. Dar de ce sa abuzam de moderatie? Timp de 20 de ani am abuzat de moderatie si nu e bine. De ce sa nu abuzam o data si de radicalitate pentru ca poporul sa fie multumit? Sa caterisim ierarhii comunisti, sa-l ducem la parnaie pe Nastase 7 case, pe Basescu sa-l punem pe vapor si sa ne aduca flota inapoi daca a vandut-o si a luat banii, pe Traian Radu Ungureanu sa-l corectam spunandu-i ca putem sa fim anti-razboi in Irak si daca suntem de dreapta, nu numai de stanga, lui Patapievici sa-i amintim ca tehnoglobalismul e agenda stangii, si nu a dreptei, lui Baconski sa-i spunem ca Uniunea Europeana nu e perfectiunea din Rai, s.a.m.d.

De curând, li s-a mai găsit o vină (intelectualilor): s-a descoperit că sunt vinovaţi de alianţa PDL cu PSD şi de deriva lui Theodor Stolojan”, spune Patapievici. Nu or fi intelectualii vinovati de alianta PDL-PSD (pana la urma PDL are un presedinte cu personalitate in Emil Boc), dar nici nu critica intelectualii concubinajul PDL-ului cu lichelele din PSD. De ce? Li s-a inmuiat spiritul critic? Avem nevoie de consens? Avem nevoie iarasi de dileme? De aceleasi dileme vechi? Ni s-au sters convingerile sanatoase si radicale?

Sa ne raspunda intelectualul de elita. Iar noi, cei ce nu suntem nici stangisti, nici legionari, sa le asteptam raspunsul. Noi, cei ce suntem radicali si normali, sa le intelegem neutralitatea. Poporul poate ca va mai astepta…

6 responses to “Pot sa nu fiu de acord cu politica lui Andrei Plesu?

  1. Trecut-au anii ca nori lungi pe şesuri
    Şi niciodată n-or să vie iară,
    Căci nu mă-ncântă azi cum mă mişcară
    Poveşti şi doine, ghicitori, eresuri,

    Ce fruntea-mi de copil o-nseninară,
    Abia-nţelese, pline de-nţelesuri –
    Cu-a tale umbre azi în van mă-mpresuri,
    O, ceas al tainei, asfinţit de sară.

    Să smulg un sunet din trecutul vieţii,
    Să fac, o, suflet, ca din nou să tremuri
    Cu mâna mea în van pe liră lunec;

    Pierdut e totu-n zarea tinereţii
    Şi mută-i gura dulce-a altor vremuri,
    Iar timpul creşte-n urma mea… mă-ntunec!

    Am spus si o spun de cate ori am ocazia. Omul modern nu mai crede ca moare. Se crede nemuritor si doreste sa lase urme adanci in asfalt. Urmele pe care le lasa sunt urmele unuia care crede ca nu exista judecata. Urme imputite, arogante, lase si umaniste. Chiar daca nu cred in Judecata lui Hristos ei trebuie sa creada in judecata oamenilor care nu-i vor ierta pentru ce au facut si ce fac.
    Poate ca omenirea se schimba, asa e, dar nimeni nu ma obliga sa ma schimb odata cu ea.
    Caragiale spunea:
    „Daca nu impartasesc parerile cuiva, acela nu poate zice numaidecat ca-i sunt adversar; caci atunci ar trebui sa fiu adversarul tuturor celor care au o parere sau o sistema, deorece eu nu sunt in stare sa am vreo parere si nici sa impartasesc vreuna pe de-a-ntregul. Pentru mine parerile sunt egal de legitime, egal de intemeiate si, prin urmare, egal de respectabile. Nici una insa nu poate sa faca pentru mine lege, caci in lumea aceasta, care-mi da numai infatisari, ar trebui sa fiu din cale-afara de las ca, marturisindu-mi ca nu pot avea eu insumi o parere statornica, sa ma injug la parerea altuia, pentru ca el a avut bravura sa mi-o strige la ureche cu un ton mai mult sau mai putin rastit“
    Majetuos!

  2. Pingback: Razboi întru Cuvânt » Hristos, viata mea (Noutati din spatiul virtual ortodox - 20 decembrie 2008)·

  3. Prietene, fa pe nesimtitul si bate la usile ziarelor si spune-le ca vrei sa scrii articole, analize politice si altele. Du-te la Libertatea, cel mai prost ziar din Romania dar cu cel mai mare tiraj si daca aia te lasa sa scrii, le-ai scos ochii. Disputele din Romania sunt false – Patapievici vs. Rogozanu. Toti sunt slugoii Americii. Ieri Rusia, azi America. Romania e pe locul 2 pentru ei. Nu poti sa il critici pe Patapievici decat daca vezi lucrurile din vizuina paleoconservatoare. AICI E SECRETUL.

    Am citit de curand ultima carte scrisa de Platon si Hurduzeu. Ce sa mai m-a dat pe spate, ca si Unabomber sau Cine ne scrie istoria. Dupa ce am citit Cine ne scrie istoria, am dat de paleoconii americani. Mi-am lamurit neintelegerile cu privire la razboiul din Irak ca se repeta in presa noastra ca numai stangistii sunt anti-war si e fals. Razboiul a fost mereu de stanga. Biblia nu spune nicaieri sa incepi razboi cu alte popoare si Bush mai spune: God bless America.

    Da-i bataie ca nu realizezi nimic daca scrii pe blog cu 100 de vizitatori pe zi. Ai talent la scris.

    (am dat de blogul asta din situl lui Ovidiu Hurduzeu in urma cu 4 luni. esti singurul blogger din Romania care posteaza despre o alta America decat aia din filme, stiri irealitatea tv si din jurnalism independent numai cu numele.

  4. CE SE INTIMPLA CU PATAPIEVICI, CEL CARE A SCRIS RAPORTUL DE CONDAMNARE A COMUNISMULUI, DE LA CITIT TOV. BASESCU IN PARLAMENT.OARE NU A VAZUT CA S-A BASCULAT CLEPSIDRA ISTORIEI, PLINA DE ALTFEL CU NISIP ROSU, SI A REVENIT LA CARMA TARII UN FSN MAI PUTERNIC MAI FLAMIND ? ALOOOOO! MESTERE MAI FA UN RAPORT. SI ASA CONSUMI DE LA BUGET ZECI DE MII DE EURO.

Lasă un răspuns

