Reforma in Biserica Ortodoxa Romana

„O ducem intr-un mars de turma/ De cand ne stim, cu sfinti cu tot/ Predestinati pana la urma/ Sa ne pupam beleaua-n bot. Ne plac si noua cozonacii/ Din spuma laptelui de cuc/ Dar prea ne-am invatat cu dracii/ Care ne mint si ne conduc” – George Tarnea

Biserica Ortodoxa Romana, daca vrea sa mai transmita si sa pastreze nestirbit cuvantul Evangheliei in mileniul 3, va trebui sa isi reformeze radical relatia cu statul. Orice efort de a crea ceva durabil va esua sub privirile progresiste ale ierarhilor Sfantului Sinod atata vreme cat Biserica nu se va separa total de stat. Nu are rost sa vorbim despre educatie, cultura, cipuri si asa mai departe atata vreme cat BOR-ul, la nivel administrativ, ramane o secta care nu intelege ca Hristos a biruit lumea nu pentru ca a fost in relatii bune cu Cezarul, ci pentru ca a limitat puterile Cezarului. Sa dam Cezarului cele ce sunt ale Cezarului si lui Dumnezeu cele ce sunt ale lui Dumnezeu inseamna sa separi Biserica de stat si sa veghezi la conservarea libertatii stiind ca libertatea nu este un dar al statului, ci al Bisericii. Avem in continuare, dupa 50 de ani de comunism, ierarhi cu un discurs progresist, fie ca el e marxist sau fascist. Hristos a limitat puterile statului, dar nu a fost anarhist. A separa Biserica de stat nu inseamna a fi anarhist, asa cum le place ierarhilor sa-i acuze pe teologii care sprijina aceasta separare. Statul poate sa existe si fara concursul si sprijinul Bisericii.

Al doilea lucru foarte important pe care BOR-ul trebuie sa il faca e sa imprumute din Occident modelul taxarii credinciosilor care apartin BOR-ului. In felul acesta clerul ar putea sa fie salarizat printr-o taxa care nu trece prin birocratia statului, ci intra direct in administratia Bisericii. In Romania, acest lucru ar apropia si mai mult relatia dintre Biserica si credinciosi.

Al treilea lucru la fel de important pe care trebuie sa il faca episcopii din Sfantul Sinod e revendicarea terenurilor, a scolilor si liceelor care au fost in proprietatea privata a Bisericii Ortodoxe Romane pana la venirea comunismului. In felul acesta Biserica ar pune bazele unui invatamant privat.

Fara separarea Bisericii de stat si fara caterisirea ierarhilor care au colaborat cu securitatea, orice efort al credinciosilor de a impiedica era Big Brother e sortit esecului si Ortodoxia romana ramane aceeasi unealta docila in mana totalitarismului tehnologic. E inacceptabil ca in mileniul 3 sa asculti discursuri progresiste ale episcopilor in legatura cu cipurile biometrice. Asa ceva e inaccetabil! Respect harul episcopului si ma supun binecuvantarii lui, dar nu accept si nu ma supun isteriilor progresiste ale episcopilor! Daca episcopii nu au pic de respect pentru viata privata a omului, atunci nici eu nu am pic de respect pentru lipsa de caracter si omenie a episcopului.

Anunțuri

11 răspunsuri la „Reforma in Biserica Ortodoxa Romana

  1. Doamne ajuta! Iata un comentariu pe care il consider util si necesar, pe care l-a postat cititorul Ioan Dan la articolul: „INTREBARE FUNDAMENTALA: Ce facem DUPA CE refuzam actele cu cip incorporat?”

    Vi-l prezint deoarece asemenea atitudini sunt inca extrem de rare:

    „Mi se pare ca ne pierdem in discutii sterile in loc sa intelegem ca e mai tarziu decat ne putem imagina, dupa cum spunea Parintele Serafim Rose. Pana la urma Sfantul Efrem Sirul ne atentioneaza ca ,,multi din Sfinti, cati se vor afla atunci, la venirea spurcatului Antihrist, vor varsa rauri de lacrimi, cu suspine, catre Dumnezeu Cel Sfant, ca sa se mantuiasca de balaur si, cu mare sarguinta, vor fugi în pustietati, in munti si in pesteri, cu frica se vor ascunde.,, Noi nu suntem Sfinti dar daca tot am inteles ca acesta e timpul si ca tot in munti vom ajunge, de ce sa nu ne pregatim cu tot ce ne-a pus la dispozitie Dumnezeu?
    Adica, cei ce au ceva in lumea aceasta: casa, apartament sa-l vanda cat timp mai este posibil si sa-si faca sau sa-si cumpere la munte o casuta in care, dupa modelul dreptului Iosif care a fost inspirat de Dumnezeu sa adune granele din 7 ani imbelsugati pentru 7 ani de seceta, sa-si faca o rezerva de alimente caci aceasta va fi cea mai mare problema in vremea antihristului. In fond se poate trai si la munte, dar problema va fi ca cei ce iubesc traiul caldicel din oras, au impresia ca abia atunci vor pleca in munti, cand nu vor mai avea incotro, dar va fi cam tarziu pentru ca va fi un haos si anarhie cum nu a fost niciodata in lume, iar drumurile vor fi ,,pazite,, de bande de talhari care vor ataca pe oricine pentru a-l jefui de tot ce are-in primul rand de alimente,. dupa cum spune Staretul Antonie in a doua viziune a sa.
    De la casuta lui din ultimul sat din munte, va putea mult mai usor sa-si caute locul dinainte hotarat de Dumnezeu, dupa cum spune Sfantul Efrem Sirul, si sa se pregateasca pentru cei trei ani si jumate de domnie a antihristului, iar atunci cand va vedea ca a sosit timpul , va pleca in vagauna sa, fiind si pregatit fizic cu viata la munte.
    Parintele Iustin Parvu ne indemna sa formam mici comunitati crestine la tara, in special la munte, din cateva familii. Daca am inteles ca nimic nu e mai important decat mantuirea sufletului si ca acesta e timpul, iar in lume nu mai este loc pentru noi, trebuie sa fim capabili sa ne lepadam de lume si de toate placerile ei pentru ca asta va face diferenta.”

    http://saccsiv.wordpress.com/2009/02/04/intrebare-fundamentala-ce-facem-dupa-ce-refuzam-actele-cu-cip-incorporat/

  2. Pingback: Razboi întru Cuvânt » Tot mai pe fata despre… “conturarea unei guvernante globale” (Noutati 6-7 februarie 2009)·

  3. Sigur ca Serafim Rose are dreptate cand spune ca Apocalipsa e mult mai departe decat ne putem noi imagina.

    Dar cred ca ACUM se impune o REFORMA in BOR pentru ca m-am saturat de preoti care vorbesc numai cu bilet de voie de la Patriarhie, iar daca nu au bilet de voie, refuza sa raspunda la intrebari. Ce e asta? Numai Ortodoxie nu e! Suntem povatuiti de niste episcopi care nu au trecut examenul la capitolul DUHOVNICIE in perioada comunista si se prefera dictatura in locul libertatii cuvantului. M-am saturat de ineptii de genul „Ortodoxia nu cunoaste reforma”. Desigur, nu cunoaste reforma DOGMATICA, dar o reforma etica se impune!

    Mai devreme sau mai tarziu ea se va realiza, chiar daca jurnalistii care scriu in presa de pe posturi de slugi ale Patriarhiei nu o vor. Pentru ca asta sunt – slugi – nu liberi in a-si spune cuvantul.

  4. In Romania sunt foarte multe asociatii ale laicatului ortodox. Aceste asociatii trebuie sa se uneasca si sa puna presiune asupra Sinodului pentru a fi CATERISITI episopii care au colaborat cu securitatea si care in prezent incaseaza pensii grase pentru functiile de generali pe care le-au avut inainte de 1989 si mai au si nesimtirea sa participe si sa organizeze conferinte in care se tin prelegeri despre crimele comunismului si despre ororile totalitarismului marxist.

    Acesti episcopi trebuiesc CATERISTI si izolati la manastiri diverse sa se roage in pace pentru sufletul lor. Pentru ca aceste asociatii sunt APA DE PLOAIE daca nu se reformeaza BOR-ul. O sa iesim in strada si o sa protestam DEGEABA impotriva corectitudinii politice daca avem un Sinod spalat pe creier. Ortodoxia va deveni pe zi ce trece corecta politic si poporul va fi iarasi lasat in plata Domnului asa cum a fost lasat si sub comunisti. Elita intelectuala, financiara si bisericeasca merg mana in mana in acest scop.

    Avem episcopi care abea asteapta ca omului sa ii fie implantate cipuri in corp si sa i se controleze comportamentul.

    Deci, mai intai CATERISIREA episcopilor marxisti, apoi separare intre stat si Biserica, iar abea apoi putem sa vorbim si despre cipuri.

    Urmariti decizia Sinodului de la sfarsitul lunii – 25-26 februarie – in cazul lui Iustin Parvu. Nu toti ierarhii sunt marxisti, dar foarte multi din Sinod sunt. Va iesi scandal mare in Sinod. Dar e interesanta „pozitia oficiala” a Sinodului BOR (de parca nu am stii care e „decizia oficiala” a BOR de 70 de ani).

  5. A vorbi fara bilet de voie este,in conceptia ierarhilor o blasfemie.Mai nou stiti cum i se spune lu Daniel de catre cei din preajma favorizand cultul personalitatii-Stapanul.E aberant tot ce se intampla.Au cerut la nivel de parohie cate 10 mil de lei vechi pt fiecare preot spre a face vesminte la fel cu care oastea popeasca proasta sa defileze de florii si cu alte ocazii spre preamarirea noului conducator.Totul e bazat pe fiscalitate excesiva ascunsa de ochii poporului.B

  6. „isteriilor progresiste ale episcopilor! Daca episcopii nu au pic de respect pentru viata privata a omului” – ok, vorbesti de viata privata fiind prezent pe internet. Ar trebui sa stii ca nu exista viata privata pe internet. Daca ‘cineva’ chiar e interesat de tine, si tu utilizezi internetul, te gaseste (mai ales ca ai si un blog). Daca acel ‘cineva’ are autoritate, poate afla mai multe despre tine decat ar putea afla dintr-un pasaport cu cip (cip care contine doar o fotografie a ta si datele clasice gasite intr-un pasaport).

    Daca presupunem ca te deranjeaza faptul ca acel cip poate comunica prin radio si esti deranjat de faptul ca ai putea fi urmarit cu el… presupun ca ai un telefon mobil, care poate fi mult mai precis pentru acest job.

    Nu am vazut inca niciun argument care sa nu fie exagerat sau neutru.

  7. Depinde. Inseamna ca nici in publicistica nu exista viata privata. Poate ca si romanicerul e un masochist. Cineva te poate gasi si daca nu utilizezi internetul.

    Nu ma intereseaza daca ma asculta cineva sau daca ma cauta handicapatii. Ma intereseaza daca acesti handicapati vor sa ma determine sa fac ce vor ei. Handicapatii sa imi asculte telefonul, sa ma urmareasca unde dorm noaptea, sa imi citeasca blogul si apoi sa ma pedepseasca pt ce scriu in el si daca mai vor si sa ma constranga , sa ma determine sa actionez cum vor ei in societate, atunci le dau suzete sa le suga, vorba unui comentator de pe blogul asta. Ajunsa problema in acest stadiu, libertatea nu mai exista.

    Ma intereseaza mai mult perspectiva, nu atat cipurile de pe pasaport. Deci, de la cipuri pe pasaport unde se va ajunge? La cipuri implantate in om? Asta e planul? Ceva de genul „Brave New World” de Huxley? Aici e problema.
    Viata privata nu exista pe net, stiu,dar exista deocamdata in constiinta mea. Insa cand omul isi va implanta de buna voie cipuri in corp ca sa poata vietui in societate, atunci nici in constiinta nu va mai fi viata privata si nici libertate. Daca asta e planul ocult la care isi aduc sprijinul atat socialistii cat si neoconservatorii, atunci le dau suzete sa suga cu tot „progresul” lor tehnologic pentru ca cipul implantat in om determina direct actiunile sale in societate. Nu mai e simpla monitorizare, ci determinism tehnologic, anihilare spirituala si desfiintare a constiintei.

    Inainte de a caracteriza problema cipurilor de pe pasapoarte ca fiind irelevanta in raport cu credinta si cu religia, ar fi mai bine sa privim lucrurile in perspectiva ca sa vedem daca intr-adevar e bine sau nu sa fim de acord cu ele.

    http://www.cbhd.org/resources/biotech/index.html

  8. Intr-o masura foarte mare aveti dreptate.Dar nu e de dorit nici o ruptura asa de categorica intre Biserica si Stat.Pana la urma si Biserica si Statul sunt constituite din aceleasi persoane cu exceptiile de rigoare. Cred ca roadele s-ar vedea dintr-o colaborare armonioasa intre Stat si Biserica.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s