Complexatilor: Hitler playing chess with Lenin

Pictured: Hitler playing chess with Lenin

„It is also known that Lenin was a German agent and the house was where people went to exchange political views. „The Germans did fund the Bolsheviks and gave them millions of marks for the revolutionary effort, but Lenin was not a German sympathiser. [citeste restul in The Telegraph]

Unul din pacatele capitale ale modernitatii e ca a exacerbat complexele de inferioritate si de superioritate ale oamenilor si ale popoarelor. Desigur, aceste complexe exista de cand lumea, dar Evangheliile le diminueaza: Hristos sta de vorba cu samarineanca, cu vamesii si cu pacatosii, cu strainii, cu ne-evreii care, dupa Lege, nu aveau voie sa stea de vorba cu un evreu; cu alte cuvinte, Hristos sta de vorba cu oameni care pana la El sufereau de complexul de inferioritate. Hristos nu sufera de  complexul de superioritate, cum l-ar fi vrut fariseii si mai marii preotilor. Dupa Hristos, nu mai exista evreu, grec sau roman, ci frati intru Hristos; adica nu mai exista complexe de superioritate si de inferioritate; aceasta nu are nimic in comun cu disparitia raselor, cum gresit inteleg globalisti / neoliberalii, si anume ca etnicul e dizolvat in Evanghelii.

Etnia e o evidenta care numai un chior sufleteste o poate nega. O cultura izvoraste din mistica revelata si se sprijina pe etnic (Eliade).

Cum spuneam, modernitatea a exacerbat complexele de superioritate si de inferioritate ale omenirii, ale persoanei si ale popoarelor. Am uitat ca a fi complexat de superioritate sau de inferioritate e un mare pacat, asa cum e pacat sa distrugi mediul inconjurator (vezi tratatele de cosmologie ale lui Augustin – „Despre Geneza in sens literar” – , Maxim Marturisitorul – „Ambigua” – , Ioan Gura de Aur – „Comentarii la Facere”, etc). In fine, am incetat sa credem in crestinismul cosmic si ne-am fabricat noi un crestinism cretinizat de propria noastra ratiune, un crestinism dupa chipul si asemanarea ratiunii noastre.

Dar sa revin la complexele de superioriate si de inferioritate ale modernitatii. Daca privim problema din spectrul istoriei mentalitatilor, atunci totalitarismele modernitatii nu au fost posibile decat prin aceste doua complexe. Sa-i luam pe germani, pentru ca ei sunt marea problema a modernitatii.

Poporul german sufera, de vreo 600 de ani, de complexul de superioritate; si in consecinta, vrea ca toate celalate popoare sa i se supuna neconditionat. Desi, daca cautam originile acestui complex al germanilor, s-ar putea sa dam de spiritul inchizitorial al catolicismului. Martin Luther nu se naste intamplator in 1484 pantru ca in 1517 sa dea cu Vaticanul de pamant cu tot cu Papa: spiritul german nu suporta umilirea Vaticanului, dar nu e locul aici sa dezvolt acest fapt.

Ceea ce vreau sa spun e ca de la Luther, germanii nu stiu ce sa mai faca ca sa gaseasca prin Europa popoare care sufera de complexul de inferioritate. Caci complex de superioritate nu exista daca nu e alimentat de un complex de inferioritate, si viceversa.

Din complex de superioritate au dat germanii toata lepra si toata barbaria, cele mai mari crime din istoria umanitatii: un Karl Marx, un Adolf Hitler si l-au transportat pe un Lenin cu trenul in Rusia in 1917 ca sa vina bolsevismul la putere si sa iasa Rusia din primul Razboi Mondial, in care lupta impotriva Germaniei, si sa reziste Germania. Si noi, romanii, suntem batuti la cap, de o „elita” straina deghizata in nume conspirativ si pseudo-romanesti, cat de prosti si tampiti suntem, ca sa ni se inoculeze cel mai perfid complex de inferioritate si sa ramanem vesnic slugi in fata germanilor: ieri in fata germanului Karl Marx si in fata agentului german Lenin, si, putin mai tarziu, in fata aceluiasi german Adolf Hitler.

Nu exista in lume si nici in Europa un popor atat de complexat de presupusa sa superioritate precum poporul german, la fel cum nu exista in Europa si in lume un popor atat de complexat de presupusa sa inferioritate precum poporul roman. Aici se reduc relatiile germano-romane din timpurile moderne, de cand timpul a devenit ireversibil!

Daca as fi un patimas precum e elita neoliberala si eurofila, as fi indreptatit sa afirm ca ciuma umanitatii e POPORUL german pentru ca el e creatorul de facto al celor doua totalitarisme: marxist si nazist („elita” de pe Dambovita uita azi cat de antisemit era Immanuel Kant!). Daca as fi un patimas precum elita neoliberala, as fi indreptatit sa afirm ca poporul german ar trebui sa fie cel mai complexat popor de propria inferioritate tinand seama cate crime a produs in secolul trecut….

Insa, cum vad lucrurile mult mai bine decat „elita” eurofila, lipsita de ochiul intern al cunoasterii, nu spun decat ca poporul german e intr-adevar mare, insa spiritul sincretist care-l populeaza a fost dintotdeauna putred si incomplet crestinat, nebulos, total contradictoriu, sumbru pana la sinistru, de un misticism adeseori demonic, si ca acest spirit sincretist, si nu de asimilare, i-a dat dintotdeauna marelui popor german iluzia superioritatii sale asupra altor popoare. Necesitatile spiritului german au fost dintotdeauna obsesive siesi. Probabil din cauza reliefului geografic care dicteaza permanentele istoriei…

Prin urmare, ceea ce ii trebuie spiritului german ca sa se redreseze si sa se reaseze in propria matca, e colapsul propriului fel de a vedea lumea. Iar eu cred in acest colaps deoarece cred in istorie, adica in timpul ciclic, nu ireversibil  specific utopiilor. Sa nu uitam ca in antichitate (perioada fundamental istorica, adica a timpului agrar, ciclic) Burebista si Decebal isi intinsesera regatul pana in Germania de azi, si dacii desfasurau cu triburile germanice un comert de la egal la egal, fara complexe de superioritate si de inferioritate in niciuna din parti.

Deci gandirea complexata de tip „sa muncim ca nemtii si sa facem masini cum fac nemtii” deja nu mai e valabila.

Modernitatea este cladita pe aceste doua complexe si nu o putem intelege daca nu tinem seama de ele. Mandria egoista, lipsa demnitatii – complexe de superioritate -, si deznadejdea, ura de sine, a dori sa nu mai fi tu insuti – complexe de inferioritate pe care modernitatea si-a cladit sincopa si propriul nimic.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s